חה"כ יובל שטייניץ': "ביהמ"ש קבע שנתניהו כשיר"

אסתי פלד No Comments on חה"כ יובל שטייניץ': "ביהמ"ש קבע שנתניהו כשיר"

השר לשעבר ח"כ יובל שטינייץ לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "זאת לא קואליציה זאת קרקסליציה. תופעה כזאת שכל שבוע הקואליציה מוסיפה להתפורר לא היה, ולא יכול להיות מצב שמפלגה בת שישה מנדטים, היום נשאר שם אולי שניים – לא יכול להוביל מדינה"

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לשעבר, חה"כ ד"ר יובל שטייניץ ב"מהדורה המרכזית עם אבי מימרן: "הסיפור בטורקיה לא חדש, היה כל הזמן גם כשהיה נתק בין המדינות. אני יכול לומר בעניין האיראני דבר אחד: הכל חשוב, אבל פחות מהנושא הגרעיני. כל הדברים בטלים בשישים, וזה לא מתקדם לאחרונה. לא רוצה לדבר על המישור החשאי, אני יוצא מנקודת הנחה שזה נמשך".

"רק במאי בשנה האחרונה, איראן העזה להעלות את רמת העשרה באופן שיוביל אותה לפצצת אטום. טראמפ עצר את זה לפני 4 שנים. הסיפור הוא שכשביידן נכנס העניין התפוגג, האמריקאים מזניחים ואנחנו לא עושים כמעט כלום במישור המדיני. וזה מסוכן".

"אני חושב שנתניהו היה יכול לעשות יותר גם היום, לראיה התנהלותו בזמן ממשל אובמה. באמצעות לחץ וכתבות אובמה דיבר על איום, שלח נושאות מטוסים למפרץ הפרסי, פיתח פצצות חודרות והאיראנים היו מורתעים. התנהלות שר החוץ זאת שגיאה קשה".

"יש חברי כנסת שעושים בעיות כמו חה"כ מיכאל ביטון. זאת לא קואליציה זאת קרקסליציה. תופעה כזאת שכל שבוע הקואליציה מוסיפה להתפורר לא היה ולא יכול להיות מצב שמפלגה בת שישה מנדטים, היום נשאר שם אולי שניים – לא יכול להוביל מדינה. ראש הממשלה הוא ראש המפלגה הכי קטנה בכנסת, אין דבר כזה בשום דמוקרטיה".

חה"כ שטייניץ' הוסיף וצפה העתיד: "הממשלה תלך הביתה, היא לא תוכל להעביר תקציב ולכן היא מתפוררת כי מבינים את זה גם בתוך הקואליציה. זו הסיבה שצריך לשלוח את הקואליציה הזאת הביתה כמה שיותר מהר. צריך כבר בכנסת הזאת ממשלה בראשות נתניהו, ממשלה לאומית ואיכותית כבר בכנסת הזאת, אני בעד".

"אני לא רוצה להיכנס אבל אני מדבר עם חברי כנסת מכל המפלגות. יש הכרה בלהקים ממשלה בראשות נתניהו, יש חשש, אבל עם כל הכבוד הליכוד קיבל 30 מנדטים כשנתניהו בראש. הטענה של אדלשטיין לא הוגנת וללא בסיס, נתניהו הוביל אותנו להיות המפלגה הגדולה בכנסת. בטענה הזאת יש הסכמה להחרמה הלא הגיונית. בית משפט העליון קבע פה אחד שנתניהו כשיר לעמוד בראשות הממשלה – תכבדו את הפסיקה הזאת. אתם אלו שקוראים כל הזמן לשמירה על בית המשפט, ובכלל איפה הכבוד לדמוקרטיה".

"אני נזכר שניסו להפריע לי להוציא את הגז מהאדמה, גם ליברמן שתמך סירב להעביר זאת כשהיה באופוזיציה, העבודה ומר"צ התנגדו, גם חלקים ביש עתיד ובכחול לבן, אתם זוכרים את מיקי חיימוביץ'. קיבלתי גיבוי מנתניהו ובסוף לפתור את הפלונטר – זה רווח והצלה, גם כלכלית וגם הפחתנו את זיהום האוויר ב-75%. גם חסכנו הרבה מאוד כסף, לולא זה היינו צריכים לקנות עכשיו גז ולהגיע לאינפלציה ומשבר כלכלי של אבטלה".



0 תגובות